گام های بلند کمیته امداد استان وموسسه خیریه اشرف الانبیاء برای فقر زدایی؛

اهالی روستای "چاری" صاحب مسکن شدند



صبح ساحل، شهرستانها _ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: باید همه تلاش کنیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی،فقر وجود نداشته باشد.   

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی درمراسم بهره برداری از 16 واحد مسکونی در روستای چاری بندرخمیر در مسجد اشرف الانبیاء افزود:مسکن و سرپناه یکی ازنیازهای اولیه بشر است. وی با اشاره به اینکه حرکت کمیته امداد و موسسه خیریه اشرف الانبیاء در ساخت مسکن برای روستاییان روستای چاری قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد:مدیران کمیته امداد و این موسسه به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه  باشند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: جوانان و نوجوانان روستای چاری نیاز به فراگیری قرآن، احکام و مسایل شرعی دارند که باید امام جمعه بندرخمیر و دیگر مسوولان منطقه و روحانی مستقر،تابستان امسال با دایر کردن کلاس های  مختلف،نوجوانان وجوانان روستای چاری را با مسایل دینی ومذهبی آشنا کنند.

وی نبود آب آشامیدنی را یکی از اساسی ترین مشکلات این روستا اعلام کرد وافزود: مشکل آب این روستا باید به هر طریقی برطرف شود.

وی همچنین خواستار آسفالت راه 40 کیلومتری این روستا شد.

بیش از ۱۲۰۰۰ خانوار مددجوی تحت پوشش امداد در هرمزگان خانه دار شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار مددجوی تحت پوشش به همت این نهاد از سال ۸۴ تا ۹۰ صاحب خانه شده اند. مهدی مجلس آرا نیز در روستای چاری اظهار داشت: از این تعداد، هفت هزار و 50 واحد مسکونی در سه ساله اخیر احداث و به خانواده های تحت پوشش واگذار شده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد استان با همکاری موسسه خیریه اشرف الانبیاء از 16 ماه پیش عملیات اجرایی ساخت 86 واحد مسکونی در استان را آغاز کرد که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.مجلس آرا افزود: از این شمار 70 واحد مسکونی ویژه ایتام نیازمند مناطق شهری استان و 16 واحد نیز مختص روستانشینان روستای چاری از توابع شهرستان بندر خمیر است.

وی بیان داشت: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی مددجویان هفت میلیارد ریال هزینه شد که 2 میلیارد ریال آن را موسسه خیریه اشرف الانبیاء و مابقی را کمیته امداد استان تامین کرد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان افزود: این واحد های مسکونی به ایتام شهرستان های میناب، رودان، قشم، بندرخمیر و بندرلنگه واگذار شد.

مجلس آرا خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز هزار و 700 خانوار مددجوی روستایی و 560 خانواده مددجوی شهری خانه دار شدند.وی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی 4000 واحد مسکونی وی‍ژه مددجویان امداد در استان آغاز شده است و امیدواریم تا پایان سال 92 به اتمام برسد.همچنین مسجد این روستا که در گذشته پایه گذاری شده بود، توسط موسسه خیریه اشرف الانبیاء تکمیل و تجهیز شد.

۳۱۳ واحد مسکونی ویژه ایتام در هرمزگان احداث می شود

مدیرعامل موسسه خیریه اشرف الانبیاء نیز گفت: احداث ۳۱۳ واحد مسکونی ایتام و نیازمندان به نیت یاران امام زمان(عج)، دومین مرحله از فعالیت های این موسسه در هرمزگان است.

رضا شمرانی اظهار داشت: در فاز نخست فعالیت های این موسسه در هرمزگان، 86 واحد مسکونی شامل 70 واحد مسکونی وی‍ژه ایتام نیازمند مناطق شهر نشین و 16 واحد مسکونی در روستای چاری با مشارکت کمیته امداد احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.وی افزود: در فاز دوم فعالیت ها و با هدف تحقق مهاجرت معکوس، روستاهای محروم استان محور فعالیت های مسکن سازی این موسسه هستند.شمرانی ادامه داد: براساس تفاهم نامه موسسه خیریه اشرف الانبیاء با اداره کل کمیته امداد هرمزگان، 20 درصد از هزینه های ساخت مسکن مددجویان را این موسسه تامین می کند.

وی اضافه کرد: اعتبار احداث 313 واحد مسکونی 25 میلیارد ریال پیش بینی شده که سهم این موسسه پنج میلیارد ریال است.

مدیرعامل موسسه خیریه اشرف الانبیاء گفت: تکمیل و تجهیز مسجد روستای چاری، استقرار روحانی در این روستا و کلنگ زنی خانه عالم آن از دیگر برنامه های این موسسه با همکاری کمیته امداد، دفتر نمایندگی ولی فقیه در هرمزگان و تبلیغات اسلامی است.

شمرانی اذعان کرد: گروه های جهادی موسسه 14 و 15 خرداد جهت انجام کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی در راستای فراهم کردن شرایط اشتغال به روستای چاری اعزام خواهند شد.

واگذاری اسناد مالکیت واحدهای مسکونی به مددجویان

همچنین در مراسم واگذاری اسناد مالکیت 86 واحد مسکونی مدد جویی در بندرعباس معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از همکاری بیش از ۱۰۰ هزار خیر با این نهاد در راستای محرومیت زدایی و توانمند سازی خانواده های تحت پوشش خبر داد. سعید ستاری  گفت: در این راستا پنج هزار هسته مردمی در سراسر کشور ساماندهی شده که بخشی از کمک های کمیته امداد مدیون این افراد است.وی افزود: در گذشته حدود 18 استان کشور در محرومیت به سر می بردند که با راه اندازی کمیته امداد و اتخاذ تدابیر لازم، اقدامات مناسبی در جهت رفع محرومیت در مناطق مختلف کشور صورت پذیرفته و هم اکنون تنها مناطقی در 12 استان کشور از محرومیت رنج می برند.

امروز بخش قابل توجهی از منابع مورد نیاز امداد در همین استان تامین می شود و جزء 10 استان برتر در حوزه مشارکت های مردمی است.وی، پرداختن به بحث مسکن و اشتغال مددجویان را از اولویت های کمیته امداد در سال های اخیر دانست و یادآور شد: استان هرمزگان در سال 90 مقام اول کشوری را در بخش اشتغال مددجویان از آن خود کرد.

حجت الاسلام  محمد حسن فروزان نژاد، امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم، کمیته امداد را از میراث های ارزشمند امام راحل(ره) معرفی کرد، گفت: توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کاری خیر و مقدس است.

در پایان این مراسم تعدادی اسناد مالکیت واحدهای مسکونی به صورت نمادین به مددجویان کمیته امداد استان هرمزگان واگذار شد.

                                      عکس ها: روابط عمومی کمیته امداد استان هرمزگان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها